Kindercoaching

Via het bewegen, lichaamstaal en emoties laten kinderen weten hoe het  met hen gaat. Tijdens mijn begeleiding staan deze thema’s centraal;

Bewegingen
De ontwikkeling van het brein en de ontwikkeling van het bewegen zijn aan elkaar gekoppeld. Aan de manier van bewegen van het kind kun je zien waar het vastloopt, waarom het vastloopt en wat er nodig is om het makkelijker te maken. Niet gewenst gedrag, niet begrepen klachten of ontwikkelingsachterstanden kun je beïnvloeden door het kind nieuwe bewegingen of aanrakingen te laten ervaren.
Samen gaan we op onderzoek of er nog primaire reflexen zijn die niet zijn uitgedoofd en welke aanrakingen en bewegingen helpend zijn om het lichaam weer tot rust te brengen. Vanuit veiligheid en rust kan het kind gaan leren.

Lichaamstaal
Kinderen krijgen tijdens de begeleiding inzicht in hun eigen lichaamstaal. Ze worden zich bewust van wat ze uitstralen. Door middel van onder andere Rots en Water oefeningen gaan kinderen zich meer ontspannen, stevig en sterk voelen en dit ook uitstralen. Van binnen naar buiten in beweging!

Emoties
We praten over wat de kinderen bezighoudt en hoe ze zich voelen in een bepaalde situaties. Hierbij kan ook gebruik gemaakt worden van de spiertest. Daarmee ontdekken we welke gevoelens en emoties een kind blokkeren en wat er nodig is om alles weer in beweging te krijgen. De kinderen krijgen meer inzicht in hun eigen behoeften, krachten en talenten. Dat geeft ze meer zelfvertrouwen en een goed zelfbeeld. Het praten wordt ondersteund door bijv. spellen, werkbladen, de hond en de natuur.

Het traject bestaat uit circa 4 sessies.

Oudercoaching

We gaan samen op onderzoek uit hoe we kunnen bewegen met de schilden van de Innerlijke familie. Bij dit model wordt door middel van playmobil poppetjes duidelijk welk gedrag je wanneer laat zien. Je kijkt als het ware van een afstand naar de verhouding tussen jou en je kind. Verandering van perspectief, biedt perspectief.
Samen kijken we welk gedrag helpend is goed af te stemmen op je kind.
Om goed aan te sluiten bij de behoeften van het kind is het belangrijk dat er een goede samenwerking is tussen alle partijen rondom het kind. Als je het fijn vindt kan ik ook een verbindende factor spelen tussen ouders en school.

Het traject bestaat uit ongeveer 3 sessies